Αποφασίζετε να χρησιμοποιήσετε την αντικειμενοφόρο πλάκα με τα ώριμα φύλλα βελανιδιάς. Ο καθηγητής Collins κοιτάζει προς το μέρος σας και έρχεται να σας
παρατηρήσει.
Καθηγητής: ''Βλέπω ότι αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε τα φύλλα βελανιδιάς για να παρατηρήσετε τη μίτωση. Πιστεύετε ότι αυτή είναι η καλύτερη επιλογή;''
Εσείς: ''Εγώ βασικά νομίζω ότι είναι κακή επιλογή. Αν θυμάμαι καλά, τα ώριμα φύλλα βελανιδιάς δεν υφίστανται ενεργά μίτωση. Μόλις τα φύλλα φτάσουν στην
ωριμότητα, εκτελούν κυρίως λειτουργίες όπως η φωτοσύνθεση, η ανταλλαγή αερίων και η διαπνοή.''
Καθηγητής: ''Σωστά, Ελισάβετ. Ενώ μπορεί να υπάρχει κάποια κυτταρική διαίρεση σε συγκεκριμένες περιοχές του φύλλου, όπως τα περιθώρια του φύλλου για
επιδιόρθωση ή ανανέωση, η συνολική μιτωτική δραστηριότητα είναι ελάχιστη σε σύγκριση με τους ενεργά αναπτυσσόμενους ιστούς. Ως εκ τούτου, η παρατήρηση της
μίτωσης σε ώριμα φύλλα βελανιδιάς θα ήταν δύσκολη και αναξιόπιστη.''
Εσείς: Εντάξει καθηγητά. Θα εξετάσουμε μία από τις άλλες δύο επιλογές.
Ποιο δείγμα πιστεύετε ότι θα ήταν καταλληλότερο για την παρατήρηση της μίτωσης;